Party vajbík s kočíkom na Ibize

Ibiza je moja srdcovka. Boli sme tam s Martinom ako bezdetný zamilovaný párik a pár rokov nato ako rodičia.

Napadlo mi, porovnať ti tieto dva tripy, aby si si vedela predstaviť, čo ťa asi čaká, či už na teba niekto pokrikuje „mama“ alebo tej svojej voláš v nedeľu ráno, či môžeš dobehnúť na polievku, lebo si rozbitá po žúrke.

Idem ti to písať podľa jednotlivých fáz tripu, nech si to vieš ľahko porovnať. Označovať budem čas pred deťmi „Č“ ako čaja a čas s deťmi „M“ ako mama.

KÚPA LETENIEK
Č: Open space. Riešim maily. Gmail chat od Martina: „Letenky na Ibizu v dobrej cene! Ideme?!“

Ibiza? Vážne? Vždy som tam chcela ísť. Píšem: „Jasné.“

Booknem ich. Len je tam jeden prestup.“ Jeden prestup hore dole, dáme drink a vydržíme. „Nevadí. Ber!“

M: Je marec. Som mesiac po pôrode. Noli spí. Zojka sa hrá s figúrkami zvieratiek. V júni bude mať tri roky. Sedíme s Martinom v kuchyni a hľadáme letenky na Ibizu. V normálnej cene. Bez prestupu. Priamy let. V ďalšom okne otvorené airbnb. Porovnávame termíny ubytka s termínmi letov.

„Zvládneme to? Veď bude mať vtedy len 5 mesiacov,“ pýtam sa Martina. „Samozrejme, že to zvládneme. Nestresuj.“

Nestresujem. Aspoň nie nahlas. Len tak pre seba si sem tam zastresujem. Aby som sa nenudila. Letenky kúpené, ubytko potvrdené, auto prenajaté. Áno, auto. Bezdetní sme ho nepotrebovali. Veď všade sa dostaneš party busom

PÁR DNÍ PRED ODLETOM
Č: Viem, kedy, kde, kto hrá. Vstupenky kúpené na Calvina, Luciana a Swedish House Mafia. 4 dni. 3 party. Čo si dám na seba?

M: Som v lekárni s A4-kou popísanou názvami liekov, ktoré berieme so sebou. Cvične som nás zbalila. Kufre som prevážila. Pasy skontrolovala. Poistila som nás. Napísaný mám štvorstranový zoznam vecí, čo pobaliť. Neviem, aké sú tam vtedy parties, ale viem, ako ďaleko je od nášho apartmánu pláž, obchod a lekáreň.

ODLET
Č: Teším sa. Ťahám si svoj chutný kufrík. Hreje ma domáca, čo sme dali na letisku. Kontroly nevnímam. V lietadle spím.

M: Tlačím kočík, Zojka za ruku vedľa mňa, ťahá si svoj kufor, Noli na mne v nosiči, Martin veľký kufor a cestovná postieľka, foťák a prebaľovacia taška. Kontroly sú rýchle, keďže máme malé dieťa. Ideme všade prednostne.

LET
Č: Spím.
M: Uspávam.

DEŇ 1
Č: Pristáli sme. Bus do mesta. Lidl. Potraviny a alkohol. Hotel na pláži. Apartmán s kuchyňou a balkónom. Lidl je lacnejší ako u nás. Drinky na balkóne. Chystačka na večer. Hudba hrá. Party bus do Amnesie. Ľudia tancujú, spievajú.

Sme na mieste. Amnesia! Tretinkové pivo za 11 Eur. Uff. Alkohol dnu neprepašuješ. Hlava na hlave. Vajb. Ľudia tancujú, usmievajú sa. Luciano hrá až o tretej ráno. Vytancovaní, ustatí. Ideme spať.

M: Na letisku nás čaká auto. Nakladáme sa a ideme do mesta. Noli nemá rád autosedačky. Reve. Trošku poblúdime. Tešíme sa, ale atmoška je narušená unavenými deťmi. Vybalíme sa. Deti spia.

Autíčko bolo od Moto Luis. Na Ibize je veľa spoločností, čo ti požičajú auto. Nie všetky sú férové. S touto sme nemali problém

O štvrtej ich budíme, že sa ideme trochu prejsť a pozrieť more. Po návrate kontrolujeme, koľko sme prešli. Máme v nohách 11km. Z balkóna vidím, že oproti v dome majú baby fit loptu. Doma na nej uspávam Noliho. Zajtra si ju od nich skúsim požičať. Sme unavení, ideme spať.

DEŇ 2
Č: Budím sa na obed. Raňajky neriešim. Užívam si more, kým Martin vstane. Pod hotelom je bazén, ale pláž je pláž. Martin volá. Ideme jesť.

Poobede opäť pláž. Večer bus. San Antonio. Na pobreží sú bary. Všade hrá hudba, ľudia s drinkami v rukách tancujú. Sedíme pri mori a čakáme na západ slnka. Zážitok. Kopa ľudí. Slnko zapadlo, ľudia tlieskajú.

Toto je Ibiza!

Playa d’en Bossa

Neskorá večera. Villa Mercedes. Živá hudba. DJ hrá. Saxofonista je úžasný. Jedlo je úžasné. Amnesia. Calvin Harris. Natrieskané. Čakám v rade na WC 20min. Calvin hrá. Prvý set si vypočujem v rade, prestupujúc z nohy na nohu. Atmoška. Ľudia sa bavia, tancujú. Odchádzame pred koncom.

M: Noli ma budí o pol 8. Hodinu ho zabávam a potom znovu začnem uspávať. Čítam knihu. Zaspali sme. Budíme sa o desiatej, vyrážame na raňajky.

Pod apartmánom máme trh, kde robia čerstvé obložené žemle, predávajú domáce zákusky a spravia ti čerstvú kávu. Raňajkujeme vonku, na lavičke.

Potom smer more. Je tu tak 80 pláží. Keďže máme auto, vieme ísť hocikam. Ideme však pešo, lebo parkovanie je v meste dosť náročné.

Zabudni na hlavu na hlave, na Ibize sú pláže vzdušné, veľa turistov je po parties unavená, vonku sú väčšinou rodiny s deťmi. Piesok alebo kamene, malá pláž alebo veľká. Je len na tebe, čo uprednostníš. Sme na Figueretas beach. Je to tak 20 min pešo z centra, kde bývame. S deťmi aj 30 min. Ideš popri obchodoch všeliakých módnych značiek, takže cesta nie je nudná.

Figueretas beach

Na pláži sú sprchy, okolo veľa reštaurácií, nie je problém sa najesť. Práve tu sme bývali, keď sme tu boli ešte ako slobodný párik. More je príjemne teplé. Je začiatok júla.

Späť do mesta, na večeru. Zojka oslavuje narodeniny. V reštike jej dajú sviečku do koláčika a zaspievajú jej. Hanbí sa. Zjeme koláč a už sa ozýva Noli, ktorý chce spať. Fit loptu mi baby požičali. Sú z Argentíny. Robia tu. Jedna na pláži, druhá v reštike. Uspávanie je rýchle. Všetci sme unavení.

Craftové pivká samozrejme nesmú chýbať

DEŇ 3
M: Raňajky opäť na trhu, Martin vybehol pre auto, ideme do San Antonia. Hudba na pláži. Dávame drink. Noli spí na mne v nosiči. Zojka sŕka limonádu. Západ slnka tento rok neuvidíme, ani tú Villu Mercedes s deťmi nedáme, ale o pár rokov určite.

Nechty mám bez laku. Neupravené vlasy radšej schované pod klobúkom. Je skvelé, že sa nosia klobúky. Cestou späť spievam Čierne oči choďte spať. Uspávanie má svoje čaro, keď máš čiernooké deti.

Sme na izbe. Máme rezervovaný stôl v reštike Sa Cova. Je to francúzske bistro. Majú ho traja kamoši, v tomto čase naj reštika v meste. Varia fantasticky, za čo si aj nechajú zaplatiť. Deti nás nechajú sa v kľude najesť.

Menučko v Sa Cova

Č: Opäť bez raňajok. Začíname obedom. Sushi. Martin je nejaký tichý. Najedení sa prejdeme po pláži. Okúpeme sa. Potom smer hotel. Pospíme si.

Chystačka na večer do Ushuaia. Swedish house mafia. Lakujem si nechty na balkóne. Martin chystá tuniakový šalát. Popíjame vínko. Zrazu kľačí. Žiada ma o ruku.

Som rada, že:
a) to urobil
b) to neurobil v San Antoniu pri zapadajúcom slnku. Bolo by to čízy.

Jeho obedňajšia nervozita je týmto vysvetlená.

Poviem „áno„.

Vyrážame na party. USHUAIA. SHM. Vyhadzovač pri VIP vstupe nás prebehne pohľadom. Suverénne prejdeme okolo rovno k baru. Nezastaví nás. Do VIPky nemáme lístky. Ale sme tam. Hore na balkóne. Výhľad na celú šou. Ľudia pod nami tancujú v bazénoch. Bar za chrbtom. Je to fantastická party.

Cestou na hotel spievame Reload. Pridávajú sa ľudia na ulici. Žije to tu neskutočne.

DEŇ 4
M: V noci, keď deti zaspali, som nás zbalila. Odlietame až večer, celý deň strávime vonku. Posledné raňajky na trhu. Doma mi budú strašne chýbať.

Ideme na hradby do starého mesta. Je to trochu výšlap, ale nič hrozné. Dáš to s nosičom aj kočíkom. Na nohách flip flopy.

Č: Vstávame na budík. Radšej, aby sme nezaspali. Prehľadávame kuchyňu. Po pár pohárikoch nás v deň príletu chytala paranoja a poskrývali sme pasy a peniaze do hrncov. Hľadáme ich. Všetko sme našli. Hádžeme veci do kufra a ideme sa prejsť.

Konečne vidíme, kde vlastne sme. Akú vibráciu má mesto. Natrafíme na kamenné hradby. Výšľap. Sľúbime si, že prídeme opäť.

Zhora je úžasný výhľad. Nekonečné more, prístav, pobrežie, mesto, ktoré má silnú atmosféru. Mesto, kde sa ľudia na seba usmievajú. Či už je to vplyvom drog, alkoholu alebo je skutočne také opojné.

Všetci sú k sebe milí a snažia sa pomôcť, aj keď angličtina nie je ich silná stránka. Sami obyvatelia sa nepovažujú za Španielov. Sú to Ibizania. Majú svoju hudbu, svoju chuť žiť, vôňu čerstvo zomletej kávy, soľ, ktorú si určite kúp a čudný cheesecake s mätou.

Nad hlavou im lietajú desiatky lietadiel denne. Keď si tu, vieš, že chceš prísť zas.

LETISKO
M: stojíme v rade na Burger king. Zoja sa napcháva lentilkami. Rad je dlhý. Budeme to len tak tak stíhať. Jeme behom na check-in.

Sedíme. Uspávam v uličke. Noli v nosiči. Hukot. Netrvá dlho a spí. Dočítala som knihu Dievča vo vlaku. Pristáli sme. Čakáme na kočík. Konečne ho máme. Ide doň Zojka, Noli je v nosiči na mne.

Zojku bolí bruško. Vracia. Prezliekame sa. Ideme k autu. Vracia opäť. Vybaľujem špinavé veci z kufra a obliekam nám ich. Dvoje rezervné oblečko ozaj nenosím. Cesta domov je pokojná. Rozprávame sa.

Sme doma. Ideme spať. Spokojní, šťastní, že sme to spolu mohli zažiť.

Č: ideme do obchodov na letisku. Pacha, Ushuaia, Amnesia. Sú tu všetky a predávajú krásne veci. Martin si berie tričko. Hľadáme kreditku. Tiež sme ju skryli. Platíme cash.

Stojíme v rade na check-in. Prehľadávam kufre. Kreditku som našla.

Konečne v lietadle. Spíme. Auto. Ideme do Nitry.
Domov. Vtedy to bolo tam.
Unavení, vytancovaní, vybláznení, zasnúbení. Strašne šťastní.

Nepoznám miesto ako je Ibiza. Ibiza je láska. Ibiza ťa objíme, či si single alebo máš rodinu. Ibiza nerobí rozdiely.